תחנת רכבת אלנבי

שיכון ובינוי – סולל בונה תשתיות

הקמת תחנת רכבת אלנבי כחלק מפרויקט הקו האדום.

הקו האדום הינו קו הרכבת התחתית הראשון בישראל. חברת סולל בונה מבצעת חמש תחנות לאורך הקו, בניהן תחנת אלנבי הנמצאת ברחוב מקווה ישראל בתל אביב. התבקשנו לתת פיתרון מיוחד ליציקת קיר חד צדדי באתר. המסילה המשמשת לעבודות הTBM -מכונת החפירה של נתיב הרכבת ועוברת במרכז רצפת התחנה הגבילה את רוחב המשולש ולא ניתן היה להשתמש במערכת לקיר חד צדדי סטנדרטית ולכן תכננו וייצרנו מערכת מיוחדת הלוקחת בחשבון מגבלה זו. גובה יציקת הקיר החד צדדי הגיע ל-7 מטר עם מסבך אחד. בשלב הבא, נוצק באתר פיר מדרגות בעזרת מערכת וי גו -המבוססת על קורות H20 ופרופילי פלדה לקבלת פני בטון אדריכלי חשוף ללא צבע. גובה כל יציקה היה 7 מטר ובוצעה ביציקה אחת. לאחר יציקת הקירות, עברנו לתכנון טפסות ליציקת התקרות. התקרה נוצקה באמצעות מערכת מגדלי ‘אלשור’ תוך התחשבות במגבלות בשטח כגון: צורך בהשארת מעבר הכרחי לקרון החילוץ של מערכת הTBM. על גבי מערכת מגדלי האלשור הוצבו שולחנות בגדלים לא שגרתיים של 7.35 מטר על 3.55 מטר כתשתית ליציקת התקרה. תכנון השולחנות בוצע על ידנו והרכבתם בוצעה במרכז הלוגיסטי שלנו. באמצעות התכנון ההנדסי של חברת וי גולד מערכת האלשור מאפשרת יציקה רציפה של תקרה בעובי של 2 מטר. בין יתרונות מערכת האלשור, יכולת לקבל עומס של עד 12 טון לרגל, ומערכת שיחרור מהיר מובנית המאפשרת הנמכת המגדל ב12 מ”מ על ידי מכת פטיש אחת.